FESTIWAL NAUKI
- Szczegóły
- 17, marzec 2019
- Odsłony: 788
Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem…”
Konfucjusz
22 lutego 2019 r. w naszej szkole odbył się “Festiwal nauki” podczas którego uczniowie klas gimnazjalnych pod opieką Anny Biel, Aleksandry Adamczyk, Moniki Regiec, Wiesławy Dolańskiej i Piotra Krążka realizowali swoje projekty edukacyjne z zakresu chemii, fizyki, geografii oraz informatyki. Pokazy naukowe zostały zorganizowane dla uczniów z przedszkola, klasy pierwszej, drugiej oraz czwartej.
Moja pierwsza chemia - „ Efekty towarzyszące reakcjom chemicznym”
Swoją przygodę dzieci rozpoczęły w pracowni chemicznej. W naszym laboratorium gimnazjaliści zaprezentowali m.in. księżycowy piasek, samonadmuchujący się balonik, chemiczny wulkan oraz kuchnię molekularną. Młodzi naukowcy poznali nazwy podstawowych związków chemicznych oraz czynnie pomagali starszym kolegom w przygotowaniu eksperymentów.
Laboratorium w domu – „Domowe eksperymenty fizyczne”
Kolejnym punktem programu były doświadczenia fizyczne. Uczniowie poprzez zabawę poznali podstawowe zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie oraz uzyskali odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in. „Jak wygląda dźwięk?”, a ponadto dowiedzieli się czym jest dyfuzja w cieczach oraz elektryzowanie ciał.
Krótkie i piękne wakacje- „Podróż do Włoch”
Kolejnym celem naukowej podróży dzieci była sala geograficzna. Dzięki atrakcjom przygotowanym przez uczniów klas trzecich gimnazjum, uczniowie mogli udać się w podróż do malowniczych Włoch. Dzieci poznały najważniejsze włoskie zabytki, potrawy oraz słowa. Punktem kulminacyjnym projektu był wybuch wulkanu.
Roboty Dash i Dot (Janusz i Grażyna) – interakcja oraz kodowanie
Ostatnim punktem festiwalu był pokaz oraz warsztaty z programowania robotów, które nie zawsze odpowiadały na nasze pytania tak jakbyśmy tego oczekiwaliJ. Uczniowie poznali też Rozszerzoną Rzeczywistość (ang. Augmented Reality – AR), czyli to czego w rzeczywistości nie maJ Można było przymierzyć wirtualne okulary lub pojeździć BMW X4 po sali informatycznej.
Świat jest zbudowany z liczb - ”Matematyka jest wszędzie - gry i zabawy matematyczne”.
Uczniowie klas trzecich gimnazjum realizowali również projekt z zakresu matematyki -”królowej nauk”. Poprzez zabawę pokazali dzieciom, że matematyczne prawa znajdują zastosowanie w grach i codziennym życiu. Starsi koledzy rozwiali wątpliwości małych naukowców dotyczące m.in. układania kostki Rubika, dodatkowego kawałka zaczarowanej czekolady, czy karcianych iluzji.
Młodsi uczniowie z zainteresowaniem przyglądali się pracy starszych kolegów, a wiedza przez nich zdobyta z pewnością zaprocentuje już w niedalekiej przyszłości.
Jan Szerszeń uczeń klasy III a gimnazjum
{gallery}aktualnosci/2019/075{/gallery}